sjukKuren

Så var denna helg över och jag "firar" det med att ha blivit sjuk igår, så nu sitter jag i (skam)kuren med feberfrossa, ont i huden, ont i kroppen och med en huvudvärk utan dess like. Att jag dessutom är yrslig gör saken bara ännu mysigare.. Usch, klagomuren. Men nu är jag klar med det för stunden iaf.
Kan berätta om mysigaste helgen på länge ist.
I lördags hämtade jag upp mina brorsdöttrar, den ena vid 14 och den andra (som var på kalas) hämtade jag 16. Jag och babyWilma hängde hos syster och busade med minikottarna tills det var dags för mig att åka och hämta upp Engla. Vi åkte sen tillsammans hem till mig och Plupp där vi hade myslördag och hade både middagsmys och filmmys. Jag hade lovat tjejerna innan att vi skulle ha en "socker-dag", vilket innbär att de skulle få sockerdricka och munkar med hål i, och det kom från att de innan nyligen aldrig hade druckit sockerdricka. Anyway. Så efter middagen drog de på sig sina pyjamasar och sen låg de på mig i ena soffan medans plupp satt i den andra och så kollade vi på film. Min stora tjej kastade in handduken och bad om att få gå och sova redan strax innan 21 men babyW kämpade järnet och höll ut till strax innan 22, då andra filmen var slut och jag frågade om hon kanske inte skulle sova.. Haha, fasters lilla kämpe! Sov med de hela natten och hade en liten mysfrukost, men sen blev min E sjuk och mådde inte alls bra så jag skjutsade hem de lite tidigare än tänkt. Mina små fasterhjärtan <3 Nästa gång jag har de så ska jag ha de längre och ingen ska vara sjuk eller bli det. Punkt.
 
Kan dock konstatera att det är just för att min E var sjuk som jag mår bajs, men sålänge jag gör det och inte nån av mina småskatter gör det så är det ok. Tur också att jag har jordens bästa jobbarkompisar här på EC så att L ville byta pass med mig idag och imorron. Har verkligen inte råd att vara sjuk nu då jag inte får lön igen förrens i november utan bara får ob-tillägget + två dagars arbetslön i oktober, men L kunde byta och köra kontor ist för mig idag och imorron och så får jag sitta i (skam)kuren ist. Här ute är det verkligen Superlugnt på måndag och tisdagsförmiddagar medans det inne på kontoret är ganska hysteriskt så nu har jag iaf tur i oturen att jag sitter här för då kan jag iaf slappna av lite och låta kroppen vila.
 
Hade tänkt att börja rensa förrådet idag efter jobbet, men slopar nog det. Ska bara få ut en tv-bänk som jag ska ge bort till min N så när hon kommer så ska jag öppna förrådet bara men utöver det så kommer denna dag Bara att bestå av soffhäng och tv-mys.. Jag längtar hem redan!
 

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Tack gumman, d gick jättebra o längtar redan till jobbet imorgon :)

2012-09-24 @ 17:27:36
URL: http://nattstad.se/Rebos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0