frisk?

Mådde verkligen Dåligt mån-ons men började känna mig lite mer mänsklig framåt onsdagkvällen efter att ha knaprat piller som en riktig liten pillertrillare i tre dagar. Vaknade i torsdags, kände efter lite i kroppen och bestämde mig för att ta tag i mitt hem litegranna så jag proppade mig med värktabletter och sen drog jag en förrådsrensning. H-E-R-R-E-G-U-D säger jag bara! Helt sjukt hur mkt som får plats i ett litet förråd när man bara har tagit sats och kastat in saker tillslut så att det är proppat från golv till tak! Fick som tur är hjälp av mamma med att åka till tippen med rubbet som skulle kastas (har dock 5 flyttlådor och 3 sopsäckar som ska säljas på loppis kvar!), vi fyllde nämligen Bådas bilar till bredden och lite därtill. Fattar verkligen inte hur jag kunde låta det gå så? Men nu har jag iaf lärt mig att Kasta saker jag inte vill ha och alla kartonger som tillkommer om man handlar nåt (får se hur länge det håller bara?). Skönt att få det gjort dock så att Plupp flyttat in är bra på så många sätt för nu har jag börjat få ordning hemma, nu är det bara hennes saker som ligger över hela lägenheten som ska upp och ner ikällaren kvar. Har lite småpanik redan över att typ allt står ouppackat men försöker att ignorera det, det enda riktigt jobbiga är ju att jag inte kan städa ordentligt så att det numera känns som att jag kommer ha "husdjur" om jag inte får köra mitt race.Känns som att jag städar varje dag men att det är precis lika äckligt ändå pga alla saker.. Vidrigt.
Nog om det dock. Sitter som vanligt på jobbet nu, sista helgen innan jag slutar och det känns sådär. Jag älskar tanken på mitt nya schema och mina chefer verkar vara toppen på nya jobbet men samtidigt så börjar jag få lite smått panik. Det är ju lite som att lämna sin familj när man ändå trivs så bra som jag gör (med kollegorna dva), och sen tänker jag att "tänk om det inte alls blir bra? Om jag vantrivs/de är skitmysko/jag kommer inte att lära mig systemet/det är för mkt att starta upp och öppna ett hotell så jag pallar inte trycket" för isf så har jag sagt upp mig i onödan litegrann.. Nä usch, jag blir faktiskt sjukt orolig och sen att vi ska börja med att ha kurser vid globen gör inte saken bättre då jag har en bil som knappt vill funka längre, det är enorma köer på morgonen och att om jag pendlar så måste jag ta tunnel eller tvärbana, viket jag mer eller mindre har fobi för.
Men men, det är väl sånt som ordnar sig. Hoppas jag..

Nä detta blev ett långt inlägg och alldeles för mkt tankar på morgonen, speciellt med tanke på att jag skulle kunna sitta och skriva en hel dag som det känns så jag avslutar här.
Hoppas ni har en fin helg allihop. Hörs!
 
Ringen med 4 namnbrickor
Apropå ingenting förresten. Ett sånt här smycke har jag beställt!
På ringen ska det stå: Kärlek och på namnbrickorna ska det stå mina syskonbarns namn. Jag älskar det och nu vill jag bara att det ska komma på en gång!
Beställt på:
www.lagnoviken.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0