driftig tjej- tjena!

Ledig igår ju och hade bestämt mig för att baka. Så ja, Janet gick upp, fixade och donade lite hemma och hade precis kommit ur duschen när syster ringde och frågade om jag kunde ta min lillkille i några timmar. Hell yes sa jag eftersom jag inte får se de förrens på lördag annars, så jag drog upp till jobbet och lånade hem en bilbarnstol och hämtade upp min kotte. Han var sååå glad när jag kom och började direkt att försöka få på sig skorna, ville komma till mig och sa mer eller mindre hejdå till syrran och hennes man innan han ens hunnit ut. Haha, mosters gulle <3
Var dock tvungen att lämna honom till mamma och pappa när jag väl skull baka ut bullarna för min plutt var väldigt blyg mot plupp så han ville mest hänga på mosters höft hela tiden och jag är inte så skillad att jag kan ha en unge på höften samtidigt som jag kavlar bullar. Men det var supermysigt så länge det varade och jag ska snart låna honom och ha honom en heldag tänkte jag.
Iaf. Igår efter att han åkte så bakade jag 115 kanelbullar, efter det lagade jag middag åt mig och plupp och sedan körde vi ett race i tvättstugan så igår var jag faktiskt duktig och fixade hela dagen. Yaay me!
Ska ju fira födelsedagen hemma hos mig i år så jag ska bassemig gå all in och verkligen baka varenda liten grej själv, inte ett enda halvfabrikat eller köpes-kaka ska komma in i mitt hus :D

H kom hem igår, men jag hann inte se honom då och jag tror inte att jag kommer kunna ses idag heller då jag och R bestämde att ses idag. Men förhoppningsvis så kan jag träffa honom imorron iaf om allt går som jag vill :)
Nu sitter jag dock i (skam)kuren och smsar med honom, men ska nog ta mig i kragen och fakturera lite så att jag gör nån nytta idag iaf. Ha en bra en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0