Vem sa att ensam är stark?

Vem sa att ensam är stark
Ensam är svag
Om ingen finns där när korthuset
Ark efter ark, faller som blad
Mot marken som tyst tiger still
Lyckan den kommer
Och den går som den vill

-Sonja Aldén

Hålet i bröstet bränner fortfarande och det verkar som att det aldrig kommer sluta. Jag har försökt att lyssna på andra och se det på det sätt som jag innerst inne vet att det är, men det är svårt och det kommer förmodligen ta ett bra tag innan jag hittar tillbaka till det som var. Det jag var. Det vi var. Men det blir kanske så ibland antar jag, hur ont det än gör och hur sorgligt det än känns..
Har iaf vart hos läkarn och det gick bra, ska dit så snart jag kan/orkar igen och så hoppas jag på det nya jobbet jag sökte. Om inte annat så kommer jag söka nästa gång det dyker upp nåt spännande för jag vill bara rensa bort allt och börja om igen. Jag önskar att jag kunde radera minnen, känslor, upplevelser och börja om på Helt ny kula dock, det skulle spara så mkt tid och energi. Just nu så vill jag bara dra täcket över huvudet och vakna igen när allt känns bra.

Allt är dock inte skit.. Jag älskar mina jobbarkompisar och de kompisar jag har i min närhet, jag älskar min familj och släkt och det händer så mkt just nu att se fram emot. Och ja, förutom det så har jag småsaker som jag längtar till och som jag uppskattar. Var på "jazz- festival" i Sollentuna i lördags med kussen och kollade när vår kompis sjöng med sitt band. Sjukt grym på att sjunga och hennes band är galet bra så vi hängde med dem tills det var dags att dra in till stan och till ett ställe i skanstull som hette Trädgården. SJUKT BRA ställe!!! Jag blev fan kär! Har hört att det ska vara ett snobb/prettoställe, men det var verkligen det mest varierade ställe jag vart på hittils, och bäst av allt- Det var utomhus. Jag fick en flashback till B52 och marmaris <3
Ska faktiskt dit igen på lördag med kussen, plupp och alla de som var ute i lördags (typ 10 pers) och jag längtar som fan. I söndags hade jag träningsvärk efter att ha dansat non-stop i 5 timmar och jag satsar på att köra minst lika hårt på lördag ;)

Har legat sjuk sen igår kväll och hela dagen idag dock, så nu ska jag nog gå och lägga mig så att jag kanske blir frisk och slipper gå ut med lunginflammation eller bronkit på lördag ;) NattNatt alla fina!

Bjuder på lite bilder från Marmaris i år:




Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till Lilja <3

Vad fin du är på bilderna och om peron.

Det värmde om fan det du krev på min blogg!

Tack fina du!



<3<3

2011-06-26 @ 17:39:12
URL: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0