att vara ansvarig för sin egen lycka

Jag har fått feber, halsont och ont i örat. Så less på att vara sjuk, men den här ggn har jag proppat i mig värktabletter och tvingat mig själv att jobba iaf, och faktiskt- det har funkat ganska bra ändå. Har haft sjukt kul på jobbet både lördag och söndag och i lördags efter jobbet åkte jag och min M hem till A och hade en supermysig eftermiddag och kväll med god mat occh fika. Sötaste A och M, sååå synd bara att vår P inte kunde vara med oss denna gång <3
Igår efter jobbet åkte jag dock till affären och sen direkt hem till soffan där jag däckade kl.20 och förflyttade mig till sängen för att sen däcka igen och vakna idag vid 10. Jag kommer att stanna på soffan idag igen så jag orkar med en fyradagars vecka med stress på jobbet, men jag har iaf hittat tillbaka till glädjen för stället litegrann som sagt så nu går det lite lättare att gå dit iaf. Har dessutom luskat lite från en kompis på Hertz om en av hans kollegor så vi får se, har byggt broar lite halvt i helgen och jag tror minsann att det gett resultat ;) Time will tell, men vafan- Ingen minns en fegis!

Nu har alla (utom M, A och P) åkt på semester och jag saknar dem redan, mina juggar ska vara borta i över en och två månader och min Plupp är borta i en vecka. Inte länge förvisso och jag unnar henne speciellt den här semestern men jag saknar ihjäl mig redan! Hon åkte i lördags och jag har velat prata med henne hela tiden sen dess, likadant med kussen och lill-juggen.. Men jag hoppas att alla har en underbar semester och att de njuter och får minnen för livet och massa kul att berätta om när de kommer hem.
Längtar tills alla har kommit hem igen för i augusti ska jag vara husvakt åt mami och papi i tre veckor när de åker till USA och det innebär en ny och stor altan med hammock och en gasolgrill som ska invigas, det ska partas och åkas på miniweekend, det ska åkas på kryssning och det ska hängas på Trädgården. Jag längtar så sjukt mkt!
Efter allt detta så blir det en USA resa med shopping och familjemys och ja, jag längtar såklart till det med. Nu hoppas jag bara på jobbet/jobben jag har sökt också så kommer allt bli så bra så bra så, saker börjar ordna upp sig :D


På kryssning med jobbet 28-29/5-2011



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0