förkylningen från helvetet är här!

Så jävla onice när näsan rinner, huvudet vill explodera och bröstet gör ont när man andas.. Sitter dock på jobbet ändå för att jag inte har råd att vara sjuk och för att jag får OB idag och imorron som jag inte vill förlora, men just nu längtar jag hem till soffan och sängen så mkt att jag skulle kunna börja tjura. Tur då att vi hade två timmar kortare pass idag och imorron så att jag slutar 22 istället för 24 som jag skulle ha gjort. Inget ont som inte har nåt gott med sig! Dessutom så har vi inte nåt att göra heller, jag har hyrt ut En bil och vi har tre bokningar kvar varav en är ett utlägg och vi sitter tre pers här såatteh.. Inte mkt att göra med andra ord.

Tråkigt är att heeeela min familj är hemma hos mamma och pappa och äter middag (trerätters dessutom!) utom jag eftersom jag, som vanligt, sitter på jobbet. Det suger ganska hårt men jag åker dit imorron en sväng ist och hämtar lite matlåda och smakar chokladpudding :)
Får se hur det blir ikväll efter jobbet dock, känner inte för att åka nånstans men samtidigt så vill jag träffa nån. Ringde kussen och kollade med henne men hon har också vart dålig så jag vet inte om hon kommer, om det blir så att hon inte gör det så ska jag bädda ner mig själv i soffan med glass, maränger och chokladsås och kolla på nån bra film. Men det första jag ska göra när jag kommer hem är att ringa S och kolla hur hon har det i mitt andra hemland (haha, yeah right) och sen så ska jag ta jordens varmaste dusch för jag håller seriöst på att smälla av nu av köld. Sick! När ska den här jävla snön försvinna eg?? Pallar inte mer!
Fick dessutom mina killerheels av syster häromdagen som jag gärna vill inviga men det går ju inte när det är ishalka och snöstorm varje dag.. Det var faktiskt en kollega till mig som bröt benet och lårbenshalsen igår här på jobbet för att han halkade, killen fick vänta på ambulans i 45 minuter, opererades halva natten och ligger fortfarande nedsövd.. Stackarn..
Nu ska jag  nog ta mig en kopp té och se om jag kan få nåt gjort trots allt, man vill ju helst inte gå hem efter att verkligen bara suttit av tiden på jobbet. Skulle ha kastat in en bild på mig nu men jag ser hyfsat sliten ut så jag skiter i det för allas trevnad ;)



Min favvobild på mig och S! hahaha, lovely :D

Kommentarer
Postat av: Emelie ~ Gravid till barn #1

Krya på dig!

2011-01-05 @ 23:24:21
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Postat av: Mija

Vi sitter i samma båt min eminenta Janet. Har också blivit tokförkyld, iförrigår kväll så bara slog det till. Höll på att dö lite på jobbet igår, hade så sjukt ont i halsen, ville helst inte prata alls. Idag mår jag lika bajs, men lägg till hostan. :(



Jag kommer avboka tjejträffen imorrn, orkar liksom ingenting. Fast jag hade velat träffa alla! <3

2011-01-06 @ 10:55:31
URL: http://mijauz.blogg.se/
Postat av: Sara

Asså?? Hallå synkar vi på nåt vis? Jag är också tokförkyld här i det andra hemlandet ;) I går var det rinnsnuva som fan, i dag har jag ont i hela vänster sida av skallen bihålor, och halsen :S

Men du rngde aldrig i går? V ska låsa upp min mobil i dag, så du kanske kan ringa i kväll om du kan? :)

Skön bild på oss! Vi lyckas verkligen ibland :P

PUUUUUUSS!

2011-01-06 @ 15:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0