det går bra nu kompis!

Eller så inte... På jobbet igen och min långhelg gick fortare än fortast, vilket det alltid gör när man har kul. Varför kan det inte vara så att jobbet känns som att det alltid springer förbi men att alla roliga saker och ledigheter känns längre? Orättvist!  Men iaf, har faktiskt haft en väldigt bra och mysig ledighet. Kör en resume i brist på annat eftersom det är Dött i (skam)kuren idag.
Torsdag- Tvätta, städa, julpynta, dekorera och julfixa balkongen, diska, laga mat och baka. Vu kom över och mös med mig och vi åt middag ihop och sen höll hon mig sällskap och skrattade åt mig när jag skällde ut mina lussebullar bara för att jag misslyckades lite till en början. Men det blev bra ändå :)
Fredag städade jag Igen (det blir lite smutsigt när jag bakar upptäckte jag) och sen åkte jag med C och shoppade heeela dagen, vi kom hem till mig närmre åtta på kvällen och då blev det mysmiddag och filmkväll. Planerna ändrades sen när C åkte hem och jag och Pluppen drog in till stan och dansade på GK. SJUKT bra kväll, det är längesen jag har dansat så mkt och skrattat så mkt. Aj lav to gå aout wit mai Plupp!
Lördagen slappade jag tills det var dags att åka och hämta T och bebis för att åka hem till min M och äta mysmiddag och fika med mina tjejer. Jag har verkligen saknat att vi alla umgås och jag Hoppas att det inte dröjer flera månader igen tills nästa gång! På kvällen när det var dags att åka hem så kände jag inte alls för att göra det och det slutade med att jag åkte och plockade upp R som inte heller ville sitta hemma och vi fikade på Alberts och uppdaterade oss sen sist. Så mysigt och jag är verkligen glad att jag träffat henne, hon är en riktigt skön tjej och allt är så okomplicerat. That we like!
Söndag (dvs igår) hade jag familjemys så jag åkte hem till syster och pussade på min lilleman, sen åkte vi till sigtuna julmarknad med bror, hans fru och deras barn men eftersom vi alla höll på att frysa ihjäl och det var så brutalt mkt folk så stannade vi bara i en timma och åkte hem till bror och fikade och firade hans fru som fyller 35 idag. Papi, morfar och faster kom också sen och vi snackade, jag mös med mina småtjejer och smaskis och vi busade runt. Efter fikan där så åkte jag hem till syster m.fam och fick middag innan jag åkte in till stan och mötte kussen för att se Breaking Dawn 1. Underbar och jag är en riktig liten Twilight-nörd! <3 Åkte hem till kussen efteråt och kollade på ännu en film och sen åkte jag hem och snackade i tel med E innan sovdags. All and all, jag önskar att helgen hade gått långsammare, jag har älskat varenda sekund och inser att jag faktiskt måste göra nåt åt mitt arbete så att jag kan få mer tid med de jag älskar och bryr mig om..

Känns som att jag har skrivit en hel novell, men det blir ju lätt så när det inte finns någonting att göra överhuvudtaget. Funderar på att kanske se om jag kan hitta några julklappar till mig själv på HM´s hemsida, brukar ju hänga där under mina kurenveckor så varför ändra ett "vinnande" koncept?!? ;)
Ha en måndag peeps!


Samma outfit som i fredags, men inte riktigt samma stämning som hos turkarna kanske ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0