penicillin igen..

Var hos läkarn igår igen och efter att ha lyssnat på mina lungor och kollat i min näsa så konstaterade hon att jag hade bihåleinflammation (fortfarande) och att det var ytterst onödigt att ta prover eller kolla blodtryck och liknande och skrev ännu en gång ut penicillin. Ny sort dock så man kan ju hoppas att det funkar den här gången för nu är jag less på att känna mig som en pillertrillare.. Kollade med henne Och sköterskan i repan (eftersom jag inte litar helt fullt på läkaren jag hade) om det smittar eller om jag kan vara på jobbet och träffa vänner som vanligt. Svaret: Det har gått så långt nu och jag har ätit och äter medicin så nu smittar det Inte :D Wohoooo
Detta firade jag med att lägga till en galet cool väst helt i vit spets till mitt HM paket och att beställa färgade linser som jag hoppas har bättre passform än det märket jag fick prova hos optikern hade :) Skam den som ger sig, jag Vill ha bruna ögon!

Igår efter jobbet var det iaf lugnt, åkte hem till mami och papi och passade på att ta en dusch medans tjejerna var ute och busade med mamma och sen åt vi middag, busade och jag duschade av dem innan det var dags för mys i sängen med en film. Strax efter det så borstade de tänderna och gick och la sig... Tills de kom på att de nog faktiskt var "hungriga" igen. Fasters busingar ;)
För övrigt så hade min miniplutt baby-W en ganska kul attityd vid middagsbordet mot mig. Hon är alltså 2,5 år:

W- faster, det här Är faktiskt Inte din pappa. Det är FARFAR faktiskt (pekar på min papi)
Jag- Jaa hjärtat det stämmer att han är din farfar. Men han är samtidigt min pappa.
W- nää
Jag- Joho. Annars har jag ju ingen pappa och vad ska jag göra då då? Måste jag hitta en ny då eller?
W- Sassa Nettan du måste GIFTA DIG! Sen får du en pappa

HAHA! Lite chockad jag blev när tom min 2,5 åring tycker att jag måste gifta mig! Vi alla höll seriöst på att dö av skratt vid matbordet när min lilla E på 3,5 lutar sig mot mig och viskar "Faster vet du? Jag vet att farfar är din pappa faktiskt. Men han Är faktiskt våran farfar också, W skojar nog bara med dig tror jag". Fasters ögonstenar är finast i hela världen <3
Nä. Nu ska jag sätta igång och försöka få lite gjort här på jobbet så att jag inte somnar innan nästa kund kommer och sen när klockan är tillräckligt mkt ska jag smsa min fina Jija och kolla om hon fortfarande vill leka med mig en sväng.. Hoppas att ni alla får en fin söndag!


Fasters goingar med Duran. Marmaris -10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0