En "riktig" man...

- Han mötte mig och gav mig en ros och en liten chokladask
- Han frågar hela tiden om jag är ok
- Han håller om mig när vi är ute för att jag fryser
- Han värmer mina händer när de är isbitar
- Han håller upp dörren för mig
- Hans ögon är mörkare än natten men lyser upp hela hans ansikte
- Han erbjuder sig att köra min bil för att jag inte tycker om sthlms trafik
- Han håller handen i mitt ryggslut när vi går in i ett rum
- Han tittar på mig och ler när han tror att jag inte ser
- Han sitter med armen om mina axlar och klappar på mig hela tiden
- Han är stor och får mig att känna mig liten i hans famn
- Han kysser mig med en känsla som inte är av denna jord

Och ändå så skrämmer han mig...... Jag är så jävla misstänksam så att jag inte vet vart jag ska ta vägen, och det är verkligen ett problem att han inte är duktig på engelska och att han inte pratar svenska eller jag italienska.
Han är 36 (fyller 37 i år) och redo för nåt seriöst, säger han. Men det kan vara så att han är 36 och vill ha nån i Sverige som kan ge honom pappret han behöver få för att stanna. Han säger att han inte är som andra och att han tycker om mig för att jag verkar vara en så bra tjej, men jag vet inte om det är så eller om han tycker att jag verkar vara en tillräckligt "korkad" tjej? Jag har turen att jag inte blir kär lätt och jag vet inte än vad jag känner för honom mer än att jag verkligen trivs i hans sällskap, jag tycker om att vara nära honom och jag känner mig trygg i hans närhet. Han får mig att känna mig som en riktig kvinna och allt som jag har pratat om att jag vill att en man ska ha och hur han ska föra sig, det har han. Men räcker det? Och hur kan man nånsin veta vad en mans egentliga intentioner är?
Jag har verkligen bara träffat män som inte har vart bra för mig om man inte räknar in S, resten har blivit bortggifta, vart gifta eller vart otrogna. Så varför skulle den här killen vara annorlunda? Egentligen? Men samtidigt - varför skulle han vara som alla andra?
Han åker tillbaka till Italien på måndag och kommer tillaka efter nån/några veckor.. Ska nog ta dom till att försöka lära känna honom så mkt som möjligt och fundera på om jag känner att han är värd att kanske satsa på eller om jag ska lämna det vid ett fint minne av en fin man och en fin date..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0