Ibland så vill jag bara leka törnrosa en stund..

Och sova i ett par dagar åtminstone. Non-stop utan att behöva lämna sängen för varken mat eller toabesök, bara få ligga under täcket och leva i drömmarna och inte behöva bekymra mig om världen utanför. Så skulle jag vilja ha det precis just nu, och det jobbigaste är att jag eg inte ens vet sjäv varför. Har känt mig sjukt deppig i flera dagar nu och fast jag har gjort roliga saker och haft fina människor runt mig så sitter känslan där och den bara vägrar att släppa taget.. Så sjukt jobbigt det är när man själv inte kan sätta fingret på vad det är för då kan man ju inte göra nåt åt saken heller direkt. Det enda jag vet som stör mig är min ekonomiska sits iom att jag var sjuk en hel del förra månaden och därmed fick skitlön denna månad och kommer att så att få nästa också iom att jag missade en hel del ob-tillägg.
Funderar iaf på att kapa banden till en del i min närhet också, människor som får mig att må bra för stunden men i nästa stund får en att fundera över hela tillvaron är människor som jag inte känner att jag behöver i mitt liv, men tyvärr så har jag inte tillräckligt med ork för att palla ta tag i det nu så det får ligga och pyra ihop med allt annat som uppenbarligen leder till en deppig Janet. PsykStina AB när man inte ens själv vet ordentligt varför man är deppig?

Hur som haver, bara för att inte snacka bara en massa depp och fokusera lite på vad som gör mig glad i min sorliga lilla tillvaro. Mitt hem. Jag köpte hem 2st superfina typ bokhyllor i vitt stål(?) igår och ställde upp några par av mina skor och hattar på dem så nu är mitt hem faktiskt fulländat! Jag har fått det precis så som jag ville ha det (om inte bättre tom) i alla rum och det enda jag ska fixa nu är småsaker som typ nåt att ställa på hyllan ovanför sängen i sovrummet och så ska jag fixa klart insynsskyddet, köpa blomma och ljus samt lägga på duken på min lilla balkong. Sen är jag Helt klar och behöver bara sommar-piffa den med lite fönsterputs och gardin och lampbyte i köket. I love my home! Tänk va mysigt om man hade nån att dela det med ibland..
Träffade min T igår när vi var på IKEA också, jag ringde när vi var på väg för att se om han jobbade men han var ledig och kom iaf in och tog en fika och hängde lite. Så fin är han min vän, han hjälpte till massa och fixade så att vi fick vad vi skulle ha och så att allt var med och han gav mig personalrabatt. Jag saknar T, så synd att vi inte kan umgås mer nu bara <3

Nu ska jag deppa och jobba vidare. Heipa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0