Pfffft...

Den låten som jag berättade om innan och vars titel jag har tagit till namn har en meniing som är ungefär som såhär:
En man är duktig på att säga just vad man vill höra, han pratar med sammetslen röst och ger en fina saker. Sen gör han något dumt och säger förlåt, och det är då man som kvinna ska gå men ist stannar kvar för att han ju är en fin kille. Men att sanningen är såhär: Han kan prata och be om ursäkt hur mycket han vill, men när allt kommer omkring så är han ändå bara ute efter någon att visa upp och sätta på. Muskarcu samo treba kurva. Alltså - en man behöver bara en hora.
Den låten stämmer iaf in på Alla de män jag har vart med och när jag hörde budskaper så fastnade jag direkt...

Men anyway. julafton idag då. Den var smärtfri utåt men inobords kändes det tomt, folk som gått bort saknades mkt och den del av familjen som inte kunde/ville vara med också. Jag saknar den tiden man hade som liten, när julen innebar att Alla man älskade samlades och myste under hela dagen och det var massa spring, prat occh skratt. På fler språk och i fler tonarter, lite som i jalla jalla- filmen ;) Men man kan kanske inte få allt och jag är ändå glad att jag fick ha mina 2 babysar (brorsdöttrar på 1 och 2 år) nära mig med massa pussar och kramar. Fasters hjärtan!

Har tänkt mkt på en viss turkisk kurd idag också, fast jag vet att jag inte borde och fast jag vet att han/vi är förbudet. Men vad ska man göra? Jag har älskat den mannen sen första ögonkastet och det var trots allt för 5 år sen. Tänk om saker hade vart annorlunda och tänk om han inte hade haft den familjen han har... Men nu är det som det är och vi får älska varann i hemlighet och tills den dagen jag känner mig Helt redo att släppa honom, yn bara att det är just då som jag verkligen försöker som han kommer tillbaks igen.

Men men, life is life.. Godnatt på er (om det nu är nån som läser) och god jul i efterskott :) Kram

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

HA HA HA ja men ellerhur?

Jättetråkig bild!



God jul!

2009-12-25 @ 14:46:16
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0